tisdag 17 februari 2009

Jag har haft en underbar dag! Förmiddagen spenderade jag i centrum, med affärer och solo-lunch även idag. Dagen till ära blev det sushi, som är en av mina absoluta favoriter. Så otroligt gott!

Jag konstaterade en komisk sak idag; alla tjejer i yngre tonåren och uppåt som rör sig kring Sergelstorg ser ut som typiska fjortisar; stor dunjacka från Fjällräven (gärna klarblå!) blonderat (+utväxt), långt plattat hår, ojämn för mörk foundation och brunkrämstäckta läppar.
Kommer man däremot till Söders mysiga kvarter får man se ett helt annat slags folk; tjejerna har istället grova kängor, raggsockor, tights eller uppkavlade stuprör, stora svarta ullkappor, stickad halsduk, markerade glasögon, håret i en hög knut och gärna en take-away-kaffe eller cigarett (usch!) i handen.
Så olika syner man får, då man bara åker tre stationer med tunnelbanan..

Vid tretiden mötte jag upp Lotta på Götgatan. Efter det gick vi till String (vilket är ett av våra älsklingscaféer) och tog en kopp thé och yoghurt med bär, müsli och honung. Mums! Vi satt där i dryga två timmar och pratade om allt som hänt sedan sist vi sågs, vilket vi konstaterade var en hel del. Åh, vad Lotta är bra!

Hittade ett par urläckra stuprörsjeans med skinntyg på övre delen av rumpan på Weekday och en tunn kofta på Indiska; båda på rea! Köpte också ett vitt nagellack från Depend och två par örhänge från Antikt Gammalt och Nytt.
Min date med mig själv; sushi och misosoppa.

Min date med min Lottis.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejhej älskar din blogg men detta inlägg fattar jag mig inte på. Så du menar att alla kring Söder ser så ut och alla kring Sergelstorg ser så ut!?
Att alla söder-bor är lite titta-på-mig-jag-vill-vara-annorlunda looken medan Sergelstorg ink. Vasastan,Östermalm, Stureplan har titta på mig jag är snygg för jag är blond etc etc?
Är inte det som att säga att alla ni modebloggerskor bara vill visa upp era kläder och size zero kroppar?
(Älskar din blogg annars, hittade den häromdagen när jag googlade på odd molly och sedan dess är jag fast)
PoK

Lovisa Nicklasson sa...

Jag förstår vad du menar, men det var inte riktigt så jag menade.. Det jag försökte få fram var att det förmodligen är grupptrycket som gjort tjejerna till dem de är. Jag tycker att det är jättesnyggt att ha sin egen stil, hur man än ser ut.. Men om alla har den här "unika" stilen blir det inget speciellt?
När jag läste igenom mitt inlägg igen så märkte jag att jag hade en mer positiv ton till söder-folket, men det var inte min mening! Jag kanske tycker att den stilen är lite snyggare ( minus cigaretten!!) men det var inte det jag ville förmedla.
Poängen med texten var helt enkelt att man blir som man umgås.

Tusen tack för din kommentar och vad roligt att du uppskattar min blogg! :D
Kramar Lovisa

ReBirth 100% Ekologiskt vax - både för kvinnor och män!

ReBirth 100% Ekologiskt vax - både för kvinnor och män!
För flexibel hållbarhet, låg glans och en livlig fantasi, ge nytt liv till ditt hår. Med limedoftande eteriska oljor och en fast struktur ger det dig ett lättstylat och väldoftande hår. Vaxet innehåller inga kemikalier vilket bidrar till att varken håret eller hårbottnen skadas eller torkar ut. Utan kemikalier blir det även lätt att tvätta ur med schampo och det lämnar inga spår. http://www.rebirth-haircare.se