fredag 23 januari 2009

En liten spekulation..

Det finns så mycket jag skulle vilja skriva här, så mycket jag skulle vilja berätta. Det är bara det att när man en gång skrivit något på nätet, kan man aldrig ta tillbaka det. Jag får liksom inte ångra mig minuten efter jag publicerat mitt inlägg, och jag har ingen lust att känna den ångern. Det är en hel del jag skulle vilja dela med mig av, berätta om mig själv och varför jag är jag. Men troligtvis är det inte särskilt smart, då Helsingborg är en stad där allt sprids inom fem röda.

Jag läste Blondinbellas blogg idag, vilket jag verkligen inte brukar göra. Har alltid tyckt att hon är en patetisk tjej, med dumma åsikter och allmänt frustrerande. Men jag måste faktiskt erkänna att jag ändrat mig, i alla fall en aning. Hon har ju trots allt lyckat otroligt bra med det hon gör; hon är en av Sveriges kändaste bloggare, eget aktiebolag vid arton års ålder, medverkande i Let’s Dance och blir inbjuden till de flesta eventen. Visst, hon skriver inte särskilt bra och verkar inte heller tänka de djupaste tankarna, men hon är fortfarande en drivande tjej som vet vad hon vill. Anledningen till att jag tar upp detta är för att hon berättade om hur hennes syn på mat och ätstörningar låg till. Jag tycker bara att det är otroligt fascinerande att hon öppnar upp så inför stora delar av Sveriges befolkning. Det finns snart inte mycket som man inte vet om henne, och det kan ju inte endast vara positivt?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men det är även det som gör hennes blogg till vad den är. När man berättar om sig själv och berättar allt, då får man en personlig kontakt med bloggaren.
Fast samtidigt förstår jag om du inte vill öpnna dig. Det är stort att öppna sig som Blondinbella gör, vilket jag förstår att alla inte kan göra. Jag hade absolut inte kunnat göra det!
Fin blogg=)

Anonym sa...

Men det är även det som gör hennes blogg till vad den är. När man berättar om sig själv och berättar allt, då får man en personlig kontakt med bloggaren.
Fast samtidigt förstår jag om du inte vill öpnna dig. Det är stort att öppna sig som Blondinbella gör, vilket jag förstår att alla inte kan göra. Jag hade absolut inte kunnat göra det!
Fin blogg=)

Lovisa Nicklasson sa...

Jag håller fullständigt med dig! Jag har ganska lätt för att öppna mig, mehar inte riktigt bestämt mig för om jag ska göra det här.. Jag ska ta mig en funderare, för jag vill samtidigt nå ut till mina läsare på ett personligt sätt. Tack så mycket! :D

Anonym sa...

Jag vet antagligen inte vad du tänker på att du ska öppna dig med, men hur det än är så vet du säkert att det är du som får leva med konsekvenserna sedan. Både positiva och negativa... Det kanske är ett för högt pris att ingå? Jag har själv ganska lätt att öppna mig till en viss punkt, men hade aldrig klarat att skriva det så publikt. Som du sa Lovisa, det man en gång har skrivit går aldrig att ta bort och verkligen alla kan läsa det. Hur du än vill göra, så är jag aldrig långt ifrån dig och finns alltid. Dag som natt. Du kanske inte vet det men jag hade inte sagt det om jag inte hade menat det till 100. Det gör jag verkligen!
Jag tycker att du är en väldigt bra skrivare och är dessutom övertygad om att du kan nå ut till läsarna på ett personligt sätt utan att blotta dig :)
Gud vad detta blev långt nu, men hur som, jag finns alltid där om du vill prata, eller lyssna ;)<3

Lovisa Nicklasson sa...

Åh, lilla Tinis då, så snäll du är! Givetvis kommer jag inte lämna ut saker som är för personliga, någon måtta får det vara! ;) Samtidigt vill jag nå ut till mina läsare och jag vill att de ska se den rätta bilden av mig och inte endast vad jag har på mig om dagarna. Jag anser att det är roligare att läsa något djupare än så, och det är dessutom roligare för mig att skriva (och lättare, då jag kan vara mig själv helt och hållet) Jo, jag tror på det! ;) Tack så jättemycket för fina ord, jag finns här för dig med stumpan!

ReBirth 100% Ekologiskt vax - både för kvinnor och män!

ReBirth 100% Ekologiskt vax - både för kvinnor och män!
För flexibel hållbarhet, låg glans och en livlig fantasi, ge nytt liv till ditt hår. Med limedoftande eteriska oljor och en fast struktur ger det dig ett lättstylat och väldoftande hår. Vaxet innehåller inga kemikalier vilket bidrar till att varken håret eller hårbottnen skadas eller torkar ut. Utan kemikalier blir det även lätt att tvätta ur med schampo och det lämnar inga spår. http://www.rebirth-haircare.se