tisdag 2 december 2008

"Lovisa, hur pluggar du?"

En läsare bad mig berätta hur jag bär mig åt när jag pluggar, eftersom jag gör det relativt ofta. Jag har gjort ett inlägg om det en gång tidigare, men det var ett bra tag sedan nu..
Jag måste medge att jag har väldigt höga krav på mig själv, och därav lägger jag ner mycket tid på studier så att jag ska kunna bli nöjd med min prestation.

Jag tror att det är väldigt viktigt att göra det mysigt för sig; att sätta på sig något skönt att ha på sig och göra något gott att äta och dricka. Beroende på vilket ämne man ska studera tycker jag att ska man slå sig ner därefter; antingen sätta sig ordentligt vid ett skrivbord, eller bädda ner sig mysigt i soffan alternativt i sin säng. Att tända ljus är också något som gör allt mycket lättare tycker jag. :)
Jag tycker personligen att det är mycket lättare och mindre stressframkallande om man gör en "att göra-lista" innan man börjar. Där skriver man ner vilka uppgifter man ska göra och utsätter också lämplig tid för de olika punktera. Glöm inte att skriva ner pauser då och då! ;)
Jag anser att det är lämpligt att lägga fram alla läxböcker innan man börjar, så att man slipper springa upp och hämta saker stup i kvarten.

Lycka till med pluggandet nu gott folk, och hoppas att inlägget var givande! :)

Usch, känns verkligen som att det enda jag gör och är intresserad av är att plugga? Men nej, nej, nej - så är det bannemej inte!
Haha, pusshej!

3 kommentarer:

Anonym sa...

jätte fint

Anonym sa...

vad tycker du är snyggt med jeans och chinos nu på vintern?? (på fötterna) du är ju en modeinspirerande donna så om du säger något springer man ner till affärerna och köper de!
( undrade också om du inte är en så jätte jeanstjej, på dina outfits ser man det sällan?)

Lovisa Nicklasson sa...

Tack!

Haha, aw, så sött sagt! :D Jag måste säga att jag tycker det är snyggt med en rejäl känga till chínos, och även jeans för den delen. Det beror ju såklart på vad du ska ha upptill och till vilket tillfället. Lätta skor, typ sneakers är ju också snyggt,men kanske inte denna årstid.. ett par stövlar är ju också hur fint som helst. Haha, ja du, Felicia, allt funkar helt enkelt, bara man trivs idet och att det känns rätt!
Nej, kan inte påstå att jag är en jeanstjej. Tycker att det är otroligt snyggt, men trivs inte särskilt bra i dt. Tycker mycket mer om att ha klänningar och tröjor i lager på lager över ett par tights och benvärmare. :)
Tusen tack ännu en gång!:D

ReBirth 100% Ekologiskt vax - både för kvinnor och män!

ReBirth 100% Ekologiskt vax - både för kvinnor och män!
För flexibel hållbarhet, låg glans och en livlig fantasi, ge nytt liv till ditt hår. Med limedoftande eteriska oljor och en fast struktur ger det dig ett lättstylat och väldoftande hår. Vaxet innehåller inga kemikalier vilket bidrar till att varken håret eller hårbottnen skadas eller torkar ut. Utan kemikalier blir det även lätt att tvätta ur med schampo och det lämnar inga spår. http://www.rebirth-haircare.se