måndag 22 december 2008

En god jul?..

Nej, idag är jag inte särskilt munter..
Efter tolv timmars sömn begav jag mig till Knutpunkten där jag hoppade på buss 220 mot Höganäs. Väl i Lerberget hoppade jag av och gick min svägerska och hennes mamma till mötes. Vi tog sedan bilen in till Höganäs och parkerade utanför affären Butiken (som har 50% rabatt på stora delar av affären) som var vårt mål.
Anledningen till att jag åkte dit i morse var i hopp om att de skulle ha en urläcker kavaj från Hunky Dory som jag länge drömt om. Tanken på att den skulle vara nersatt 50 % vore nästan för bra för att vara sann..
Jag måste säga att Butiken hade ursnygga saker; både vad gäller kläder, inredning och andra roliga ting. Precis min stil!
Jag gick snabbt igenom reahörnan och till min stora förvåning hängde kavajen där! Men som om turen var på min sida? Nej, givetvis inte..endast två stycken i storlek L kvar..
Den kavajen är verkligen det snyggaste jag sett på länge, men tycker att ordienarepriset är på tok för dyrt.. får helt enkelt hoppas att jag finner den på mellandagsrean.
Provade mycket annat fint, men inget satt särskilt lyckat. Allt jag hade med mig ut från butiken var en prisma som jag köpte till mitt rum..
Så lyckat blev det helt enkelt, och det tog mig otroligt onödig tid och kraft denna morgon.

Har dessutom fått veta en annan sak idag som gjort mig ännu mer nedstämd..
Jag har länge längtat till julafton då vi för första gången på länge ska fira med hela min familj; både min syster och hennes familj från Stockholm och min bror och hans familj.

Nu är det så att min systerdotter på tre år har fått vattenkoppor och det är därav inte helt säkert att vi kan fira jul tillsammans, då det inte är särskilt bra om min brorsdotter på 8 månader blir smittad. De skulle bila ner från huvudstaden i morgon, men inte ens det är säkert för tillfället..
Usch, tycker verkligen att detta är jättetråkigt!
Nu ska jag göra mig i ordning för att gå ut en vända på stan. Ikväll ska jag och Ronja till Väla för att införskaffa de sista julklapparna (eller första för Ronjas del, haha!).


Inga kommentarer:

ReBirth 100% Ekologiskt vax - både för kvinnor och män!

ReBirth 100% Ekologiskt vax - både för kvinnor och män!
För flexibel hållbarhet, låg glans och en livlig fantasi, ge nytt liv till ditt hår. Med limedoftande eteriska oljor och en fast struktur ger det dig ett lättstylat och väldoftande hår. Vaxet innehåller inga kemikalier vilket bidrar till att varken håret eller hårbottnen skadas eller torkar ut. Utan kemikalier blir det även lätt att tvätta ur med schampo och det lämnar inga spår. http://www.rebirth-haircare.se