fredag 20 februari 2009

Jag drömmer..

Personlig stil är att försöka lista ut vem man är och sedan vara den.

Igår kollade jag på en repris när Mary-Kate och Ashley Olsen medverkade i Oprah. På senaste tiden har jag sett dem som nergångna, olyckliga missbrukare men min syn på det ändrades verkligen! Jag kunde inte låta bli att bli tagen av vad de berättade om sina liv. De menade på att om man bara har en passion för något, så kan man lyckas med det. Det är ju precis vad de har gjort med sin kollektion; de har en enorm passion för mode och nu lanseras deras kläder i stora delar av världen.
Nu har de ju givetvis en skjuts i ryggen av att de redan var världskända innan de började designa kläder, men ni förstår säkert vad jag menar. Jag kunde inte låta bli att bli jättemotiverad; jag har, lik som dem, en extrem passion för kläder och stil och jag vill verkligen bli något inom det. Jag vill inte bara hålla det för mig själv, jag vill dela med mig; jag vill lyckas! Jag har så mycket tankar och idéer på den fronten och jag skulle verkligen vilja förverkliga min dröm. Jag vill förverkliga min dröm om att sy upp en egen kollektion..

Problemet är att jag inte alls är särskilt duktig på att sy. Så min fråga till er är om det är någon av er som tycker om att sy och som vill hjälpa mig en aning?















(ett urval av mina tankar; inte särskilt tydliga skisser kanske, men att rita är inte min starka sida)

Vill du hjälpa mig?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Har du tröttnat på att blogga? Knänns som uppdateringen nu på sistone varit lite sämre. Förstår att du haft annat att göra i Stockholm men nu när du är hemma....
Aja kram.

Lovisa Nicklasson sa...

Hejsan! Nej, det har jag verkligen inte :) Gör så ofta jag hinner.. men dt är såklart inte lika kul att blogga om man inte får respons på sina inlägg.. Kram!

Anonym sa...

Super fina ritningar!!!
du är ju enormt duktigt, riktigt kreativ!!
Är helt säker på att du kommer lyckas med dina mål!!
kram

Anonym sa...

Super fina ritningar!!!
du är ju enormt duktigt, riktigt kreativ!!
Är helt säker på att du kommer lyckas med dina mål!!
kram

Lovisa Nicklasson sa...

Åh, tusen tack :D :D vad glad jag blir!

Anonym sa...

lite kul att du och jag har samma intressen. jag älskar mode och designar kläder varje dag. jag drömmer om att flytta till LA och starta karriär som designer/stylist eller modejournalist. men jag har samma problem som dig, jag kan inte sy! jag brukar göra olika kollektioner och planerar själv också på att sy upp dem. och jag måste hålla med dig om att man blir så inspirerade av Oprah avsnittet med olsen tvillingarna! lycka till med designandet. puss puss

Lovisa Nicklasson sa...

Ja, det må jag säga att vi var! Kläder är verkligen bland det bästa som finns! Jag önskar verkligen att jag skulle kunna sy, men jag är alldeles för otålig.
Linnea berättade en gång att du blivit bjuden på blogggala..Hur blev du det? :D
Tack så mycket, och detsamma! Pusspuss

Anonym sa...

SVAR: Det var kanon kul! Faktiskt en av de roligaste händelserna i mitt liv. Massa bloggare och kändisar var där. Modevisning, styling, goodie-bags och glamour. Verkligen något som ska göras om det här året :) puss puss

Lovisa Nicklasson sa...

Låter underbart! Hur kom det sig att du blev bjuden? Är du bjuden i år igen? :D pusss

ReBirth 100% Ekologiskt vax - både för kvinnor och män!

ReBirth 100% Ekologiskt vax - både för kvinnor och män!
För flexibel hållbarhet, låg glans och en livlig fantasi, ge nytt liv till ditt hår. Med limedoftande eteriska oljor och en fast struktur ger det dig ett lättstylat och väldoftande hår. Vaxet innehåller inga kemikalier vilket bidrar till att varken håret eller hårbottnen skadas eller torkar ut. Utan kemikalier blir det även lätt att tvätta ur med schampo och det lämnar inga spår. http://www.rebirth-haircare.se