måndag 23 februari 2009

21.20

Yes, jag var som ni kanske förstått på kören. Det var härligt att få sjunga ut lite, vilket inte mina stämband tycks hålla med om. Jag är nu jättehes, känner verkligen att jag måste vila rösten. Har precis pluggat matte en stund. Har prov i det om en vecka och jag känner att lika bra att börja plugga nu!

Klockan tio ikväll visas en dokumentär på trean som jag tror är väldigt intressant. Den fördjupar sig i hur vår besatthet av ett ideal orsakar olika skador, både psykiska och fysiska. Jag tror att den kommer att vara väldigt gripande, men givande. Det är så viktigt att människor förstår allvaret i det! Jag kanske egentligen är fel person att skriva såhär, då jag själv varit i sitsen (se ”Jag, Lovisa” i högra kolumnen). Jag antar väl att jag försöker få in det i huvudet på mig på samma gång. Om jag orkar vara vaken ska jag se den, men vi får se om jag lyckas med det..

”Brittisk dokumentär från 2006. För att undersöka farorna med dagens besatthet av bantning, underkastar sig Louise Redknapp ett experiment för att gå ner till storlek 32. I processen får vi veta vad som krävs och vilka hälsorisker det innebär. Experimentet börjar med en tur till "Bootcamp Barry", Hollywoods militärinspirerade diet- och fitnessguru. Louise påbörjar ett plågsamt diet- och träningsprogram, som noggrant följs upp av en nutritionist som belyser farorna och bieffekterna med den strikta dieten. Här får vi se intervjuer med olika människor som blivit påverkade av smaltrenden, och programmet avslöjar de riskabla effekter som extrem bantning har på kroppen.” från TV.nu

Dags för apelsinklyftor!

1 kommentar:

Anonym sa...

Verkar verkligen intressant, men jag ger redan innan upp kampen mot tröttheten...
Ska ta mig en banan nu, du inspirerar mig Lovisa! :D

ReBirth 100% Ekologiskt vax - både för kvinnor och män!

ReBirth 100% Ekologiskt vax - både för kvinnor och män!
För flexibel hållbarhet, låg glans och en livlig fantasi, ge nytt liv till ditt hår. Med limedoftande eteriska oljor och en fast struktur ger det dig ett lättstylat och väldoftande hår. Vaxet innehåller inga kemikalier vilket bidrar till att varken håret eller hårbottnen skadas eller torkar ut. Utan kemikalier blir det även lätt att tvätta ur med schampo och det lämnar inga spår. http://www.rebirth-haircare.se