tisdag 11 november 2008

Biblioteket..

Har precis varit på biblioteket för att låna en bok till analysen som vi ska göra i skolan. Jag hade väldigt svårt att hitta någon som verkade bra, men till slut hittade jag en som verkade någorlunda intressand; På väg till en vän, skriven av Niels Fredrik Dahl. Någon av er som läst den?
Måste säga att miljön på Statsbiblioteket är så mysig! Jag var där en hel del förr, för att antingen fika, läsa eller studera vilket gick riktigt bra där. Det var ett tag sedan jag var där senast, men ska nog faktiskt ta och börja med det igen. :)

På ett bord i ett av rummen hittade jag en reklamlapp. Där stod det att det är modeshow i Hörsalen på Statsbiblioteket fredagen den 14 november klockan 17.30. Så som jag har förstått det, så är det ingen vanlig modevísning, utan med inrikting ekologiska kläder. De kläder som kommer att visas kommer från det lokala utbudet av hållbar shopping i Helsinborg. Evenemanget är gratis.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du ska veta emh.. Lovisa att jag har läst många bloggar i mitt liv. Och jag måste erkänna att din blogg är en av de bästa jag har läst i hela mitt liv! Visst tycker jag att de proffsiga kändisbloggarna är duktiga men inget går upp mot att läsa om en amatörbloggares fantastiska liv.

Fortsätt så här så kommer du gå långt!

Lovisa Nicklasson sa...

Nämen, oj! Jag blir ju helt rörd här framför skärmen :D Så fint sagt av dig, verkligen. Blir helt varm i själen, tusen tack!! Önskar jag visste vem du var?

ReBirth 100% Ekologiskt vax - både för kvinnor och män!

ReBirth 100% Ekologiskt vax - både för kvinnor och män!
För flexibel hållbarhet, låg glans och en livlig fantasi, ge nytt liv till ditt hår. Med limedoftande eteriska oljor och en fast struktur ger det dig ett lättstylat och väldoftande hår. Vaxet innehåller inga kemikalier vilket bidrar till att varken håret eller hårbottnen skadas eller torkar ut. Utan kemikalier blir det även lätt att tvätta ur med schampo och det lämnar inga spår. http://www.rebirth-haircare.se