tisdag 28 oktober 2008

I'm exhausted

Dagen började somsagt med en mysig frukost, men fortsatte inte lika bra. Det tog mig nästan två timmar att komma in till centrum på grund av tekniskt fel i trafiken. Jag fick först vänta på pendeln i 25 minuter, vilket det senare visade sig vara fel på så att vi fick hoppa av. Därefter fick jag vänta på en buss i en evighet på grund av att den första var fullproppad. Åkte till Odenplan och fick därefter ta t-banan till hötorget. Till råga på allt så öste regnet ner under hela tiden. Kul, jättekul!












Såhär dystert hade jag det när jag satt och väntade på bussen
Menmen, sedan har allt gått bra. Hittade mycket snyggt, men har inte köpt något än. Tänkte vänta och se vad jag hittar mer, så att jag kan prioritera det jag vill ha mest.















Hötorget - ett torg med härlig frukt, grönsaker, blommor och dylikt. Det är
en härlig atmosfär med galna skrikande säljare och köpsugna kunder. I love it!

Jag hoppas att det märks att jag verkligen har gått in för min blogg idag, och tagit foton på olika ställen för att få till ett bra och roligt inlägg. :)

Under tiden som jag satt och väntade på något lämpligt transportmedel hann jag läsa tidningen Metro, där det dagen till ära skrevs en hel del om bloggar. Jag fick mig en hel del bra tips av olika kända svenska bloggare, bland annat modebloggerskan Elin Kling. Ska givetvis förrsöka fullfölja en dal av dem, som förhoppningsvis kommer göra min blogg mer intressant.

I tidningen fanns också en annons om http://www.missgreta.se/ som jag precis kollat in. De har verkligen fina kläder, dock i en relativt hög prisklass. De säljer bland annat Odd Molly, Day Birger et Mikkelsen samt Malene Birger som jag tycker gör otroligt fina kläder!

Tänkte berätta lite mer om dagens affärer..

Jag var inne på Wedin's skoaffär, vilket inte finns i Helsingborg. De har otroligt snygga skor, och nu dessutom 30% på alla damskor! Jag provade en hel drös med par, men ville inte bestämma mig så snabbt. Kanske hittar ett par ännu bättre?

Sedan gick jag vidare till den tre etage stora Weekday som ligger mittemot PUBhuset. Jag måste säg att Cheap Monday verkligen har fått in snygga saker! Det var speciellt ett par chinos som jag verkligen föll för, som jag ska kolla mer på imorgon.

I affären finns en hel del andra märken, ett av dem är Kostym som verkligen drog till sig blickar! Jag hade inte hört talas om det märket innan, så jag kollade precis upp det på google. Det visade sig att det är Cheap Monday som gjort en mer skräddarsydd kollektion som de kallar Kosym. Jag blev verkligen imponerad av deras sortiment och tänkte även kolla lite mer på det imorgon.











Weekday - en mycket fin lokal
Jag besökte också Granit. Det är en affär som har som inställning att förenkla kundens liv. De går särskilt in för olika förvaringssystem, men säljer också allt från lös-te till yogabyxor. Jag som älskar inredning och välbefinnande älskar denna affär, och kan gå runt i den hur länge som helst! Besök gärna deras hemsida http://www.granit.com/







Granit på Kungsgatan









På Granit kunde man prova deras pennor i ett block, och då passade jag på att marknadsföra mig lite. Tyckte själv att jag var riktigt finurlig, och började nästan skratta i affären, haha!
Nu ska jag kolla på bröstcancergalan! Puss på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jobbig start men för övrigt trevligt, kul :D

Lovisa Nicklasson sa...

haha, ja precis! får hoppas på en bättre start idag ;)

ReBirth 100% Ekologiskt vax - både för kvinnor och män!

ReBirth 100% Ekologiskt vax - både för kvinnor och män!
För flexibel hållbarhet, låg glans och en livlig fantasi, ge nytt liv till ditt hår. Med limedoftande eteriska oljor och en fast struktur ger det dig ett lättstylat och väldoftande hår. Vaxet innehåller inga kemikalier vilket bidrar till att varken håret eller hårbottnen skadas eller torkar ut. Utan kemikalier blir det även lätt att tvätta ur med schampo och det lämnar inga spår. http://www.rebirth-haircare.se